onsdag den 4. juni 2014

Muffins med rester fra juice

Jeg har i lang tid tænkt på, om man ikke kunne bruge frugtkødet/resterne til et eller andet, når man har lavet juice. Og jo det kan man! :D
Jeg har fundet en opskrift på muffins, hvor "resterne" fra juicen er brugt. Jeg fandt den her: High on Life
Et lille tip: Jeg kom først gulerødder, æbler og rødbeder i min juicemaskine. Tog resterne over i en anden skål, og fortsatte så med at lave juice med andre frugter og grøntsager.

Det skal du bruge:
  • 200 g mel
  • 250 g juicerester/pulp (f.eks. gulerødder, æble, rødbede)
  • 1 moden banan
  • 80 g rørsukker
  • 1 dl olivenolie
  • 3 æg
  • 3 tsk. bagepulver
  • 1-2 tsk. kanel
  • 1 nip salt


Sådan gør du:
  • Tænd ovnen på 200 grader.
  • Gør en muffinsbakke klar med papirforme.
  • Olie, sukker og æg piskes sammen i en skål.
  • Salt, kanel, bagepulver og mel røres i.
  • Pulp/rester røres sammen med den moste modne banan, og røres derefter i dejen.
  • Kom dejen i de små forme og stil bakke i ovnen i ca. 20-25 min.
  • Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Muffinsene bliver enormt lækre og luftige. Jeg puttede en håndfuld blandede solsikke- og græskarkerner i. Det fungerede rigtig godt!

    SvarSlet
  2. Havde pulp fra juice af æble, gulerod, ingefær, broccoli (både buketter og stok) og squash og lige bagt disse og de er bare rigtig lækre og luftige. Tænkte, at kan man lave squashkage så gik det nok også heri. Og ingefær bruges i julesmåkager, så gik dét nok også heri. Og da broccoli har en mild smag, ja så gik det nok også med den. Kom en ekstra tsk kanel i, da vi er ret glade for kanel. Skal helt sikker laves igen og så fik jeg lige lave kage til et arrangement imorgen ������
    Hilsen MilleSmille

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt at høre. Man kan jo altid prøve med andre smage, og undlade kanel men prøve med f.eks. kardemomme. Men rigtig godt at høre.

      Slet