tirsdag den 25. marts 2014

Vaffeldag

Glædelig Vaffeldag!
25. marts = Vaffeldag
Jeg har fundet en opskrift på vafler, som jeg tror er helt perfekt. Jeg har tænkt mig at lave dem med mandelmel, men skriver opskriften med hvedemel. Mandelmel kan købes, men man kan også selv lave det ved at komme mandler i sin foodprocessor.

Det skal du bruge:
ca. 8 stk.
  • 300 g hvedemel
  • 2 æg
  • 5 dl mælk
  • 60 g becel, smeltet smør
  • 2 tsk. bagepulver
  • 2 tsk. vaniljepulver
  • (Hvis du ønsker dine vafler søde, så kom lidt sukker i. Ca. 60 g)


Sådan gør du:
  • I en skål blandes alle de tørre ingredienser.
  • I en anden skål blandes alle de våde ingredienser.
  • De tørre ingredienser blandes ned i skålen med de våde ingredienser.
  • Pisk dejen godt sammen.
  • Kom dejen på køl i ca. 30 min. så den kan trække.
  • Bag vaflerne på et varmt vaffeljern.
  • Spise med flødeskum, syltetøj, sukker, frugt, bær eller andet.
  • Velbekomme og rigtig god vaffeldag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar