mandag den 28. oktober 2013

Kylling i cremet peanutsauce

Denne opskrift kommer fra Jane med bloggen LCHF Madbanditten, og bogen LCHF - Spis Dig Mæt og glad. Det er en super lækker ret, og den er utrolig nem at lave.
Note: I Janes opskrift står der, at man skal stege kyllingen. Jeg kogte min kylling. Jeg ændre også lidt på pynten, da jeg ikke kan lide koriander. ;)


Det skal du bruge:
4 personer
Kylling

  • 600 g kyllingfilet (kog kyllingen i en gryde med lidt salt og en bouillonterning.)
Cremet peanutsauce
  • 1-2 tsk. karrypasta (farve og mængde efter behag. (Jeg har brugt den grønne)
  • 2 dl kokosmælk
  • 2 dl piskefløde
  • Saft af ½ lime
  • 2 spsk. soja
  • 4 spsk. peanutbutter (creamy eller smooth)
  • Salt og peber
  • Kokosolie
Pynt
  • 2 forårsløg
  • 1 æble
  • Skal af 1 lime
  • 1 håndfuld usaltet peanuts
Tilbehør
  • Blomkålsris - 1 blomkål
Sådan gør du:
  • Kog kyllingen. Lad den køle lidt af inden du skærer den i små tern.
  • I en gryde varmes lidt kokosolie op. Karrypastaen tilsættes. Lad det riste lidt.
  • Kokosmælk, fløde, limesaft, soja og peanutbutter tilsættes. Rør til saucen er ensartet og har en cremet konsistens.
  • Kom de kogte kyllingtern i saucen.
  • Smag til med salt og peber, og lad det simre lidt.
  • Hak æblet og peanuts i små stykker. Vend det sammen i en skål med limeskal.
  • Kom kylling/peanutsauce i et fad og pynt med æble/peanuts/limeskal.
  • Riv blomkålen og kom det i en skål - jeg serverede dem bare sådan, men man kan hælde kogende vand på, hvor så man efter 3 minutter hælder det fra gennem en sig. Det er op til dig, om du vil have dem varme eller kolde/stuetemperatur ;)
  • Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar