torsdag den 22. august 2013

Oksekødhapser

Min mor lavede oksekødhapser, (hun fandt på navnet), den dag jeg skulle køre vogntur med min klasse. Jeg har efterfølgende lavet dem, men jeg har snydt! Jeg brugte en færdigkøbt dej, som bare skulle rulles. Bum. Jeg brugte en pizzadej, men vil nok vælge en anden dej, næste gang jeg laver dem.



Det skal du bruge:

  • Kødsovs
  • Brøddej (hjemmelavet eller købt)
  • 1 æg til pensling

Sådan gør du:
  • Sæt ovnen til 200 grader.
  • Beklæd en bageplade med bagepapir.
  • Rul dejen ud.
  • Find et glas, som er okay stort i diameteren.
  • Lav "cirkler" med glasset i dejen.
  • Kom en klat kødsovs på en "cirkel".
  • Læg en anden "cirkel" over, og med en gaffel maser du de to cirklers kant sammen.
  • Pensel med æg.
  • Bag dem i 15 min. eller til de er gyldne.
  • Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar